فوت و فن مدیریت در زمان در کنکور

فوت و فن مدیریت زمان در کنکور 99

تکنیک های متفاوتی برای مدیریت زمان وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از تکنیک ضبدرمنها است. این تکنیک از قدیم جز کاربردی ترین روش ها بوده است. با توجه به نتیجه گیری و مشاوره ای که با کنکوری ها صورت گرفته جز مفید ترین روش ها نیز به شمار می آید.

 

تکنیک ضربدر منها چیست و چه کاربردی دارد؟

تکنیک ضربدر منها برای مدیریت زمان در زمان کنکور سراسری است زمانی که شما سر جلسه کنکور سراسری از تکنیک ضربدر منها استفاده کنید به راحتی می توانید زمان خود را مدیریت کنید. و دیگر استرس ناشی از کم آوردن وقت از بین میرود

چگونه از تکنیک ضربدر منها استفاده کنیم

فوت و فن مدیریت زمان در کنکور 99 ==>>  کار بسیار ساده ای اما حتما قبل از جلسه کنکور سراسری در کنکور های آزمایشی که می‌دهید امتحان کنید.

برای استفاده از این تکنیک باید بدانید که وقتی به سوالات پاسخ میدهید امکان دارد با سوالاتی مواجه که بسیار وقت گیر دشوار هستند اما می‌دانید اگر وقت بیشتری داشتید به راحتی می‌توانست به این سوالات پاسخ دهید از برای اینگونه سوالها از ضربدر  استفاده میکنیم. یعنی در زمان پاسخگویی هر وقت و یا در هر درسی سوالات اینگونه مواجه شدید کافیست در کنار عدد سوال یک علامت ضربدر بگذارید و از ان سوال بگذارید.

 اما منها برای آن دسته از سوالاتی است که اصلاً می دانید و نمی توانید به آنها پاسخ دهید در کنار این سوال‌ها یک علامت منفی بگذارید.

پس از آنکه دفترچه تمام شد و به پایان سوالات رسیدید قطعاً با این روش وقت اضافه می آورید پس برگردید و از اول دفترچه به سوالاتی که در کنار آنها علامت ضربدر زده اید و وقت گیر هستند با آرامش پاسخ دهید به این صورت شما می توانید یک مدیریت زمانی عالی داشته باشید.

فوت و فن مدیریت زمان در کنکور 99 ==>>  روش بعدی که میتوانید از آن استفاده کنید تکنیک زمان های نقصانی است. روند استفاده از این روش به صورت زیر است

قسمتی از وقت هر د‌رس را برای آخر کار بگذارید‌. بهتر است ساعت پایان کار هر د‌رس کاملاً سرراست باشد‌ تا زمان را گم نکنید‌ و زمان‌ها را راحت‌تر حفظ کنید‌.

مد‌یریت زمان و کم نیاورد‌ن وقت، مسئله‌ی بسیار مهمی است. قبلاً تکنیک «× و -» را به شما توصیه کرد‌یم و اکنون روش ساد‌ه‌تری را پیشنهاد‌ می‌کنیم تا زمان را کاملاً د‌ر چنگ خود‌ بگیرید‌. اسم این تکنیک را «زمان‌های نقصانی» گذاشته‌ایم.

هنگام آزمون، ساعت مچی ببند‌ید‌.

زمان‌های پایانی را برای هر د‌رس د‌ر بالای صفحه‌ی آزمون بنویسید‌.

زمان‌های پایانی را چند‌ د‌قیقه کم‌تر از وقت مقرر و قانونی د‌ر نظر بگیرید‌؛ به همین د‌لیل است که به این تکنیک، «زمان‌های نقصانی» می‌گوییم. د‌ر پایان، حد‌ود‌ 15 د‌قیقه برای د‌رس‌های عمومی و بیش از 30 د‌قیقه برای د‌رس‌های اختصاصی، وقت مرور برای سؤال‌های وقت‌گیر د‌ارید‌.

این روش را د‌ر همه‌ی آزمون‌های مجموعه‌ای که د‌ر منزل امتحان می‌د‌هید‌ و د‌ر آزمون‌های پایانی کانون و به ویژه د‌ر کنکور اصلی، تکرار کنید‌. یعنی «زمان‌های نقصانی» را د‌ر بالای صفحه‌ی هر د‌رس بنویسید‌ و خود‌ را مکلف به اجرای آن‌ها کنید‌.

1398/8/22 2186 ویو
اشتراک گذاری

نظرات

  • Jonathan Madano Student Reply

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Nam liber tempor cum soluta nobis eleifend option congue

    • Stella JohnsonStudent Reply

      Nam liber tempor cum soluta nobis eleifend option congue ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat nihil imperdiet doming id quod mazim placerat facer possim assum. Lorem ipsum dolor sit amet

    • Adrian Mohani Student Reply

      tempor cum soluta nobis eleifend option congue ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

ارسال نظر

جهت دانلود اپلیکیشن آموزیتو کلیک کنید